چگونه از تکنولوژی NFC در تجارت استفاده می شود؟

تاریخ انتشار: 96/08/28
نمایش: 411
(0 رای)

افزایش تعداد گوشی های هوشمند دارای NFC استفاده از این تکنولوژی را بسیار ساده و ارزان نموده است.
کدهای QR خوب هستند اما از نظر کاربران خیلی کاربر پسند نیستند. برای استفاده از کدهای QR کاربر باید دو مرحله را انجام دهد، ابتدا باید نرم افزار مربوطه را در گوشی خود باز کند و سپس دوربین گوشی را بر روی کد QR متمرکز نگه دارد. اما با نسب برچسب های NFC بر روی بسته بندی محصولات، مشتری تنها با نگه داشتن تلفن همراه خود بر روی برچسب می تواند بسیاری از اطلاعات مربوط به محصول را در یک لحظه دریافت کند. که این خود باعث رضایت بیشتر مشتریان و در نتیجه وفاداری انها به محصول می شود.
حالا برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی شما به موارد زیر نیاز دارید:
•    یک گوشی هوشمند دارای NFC
•    اپلیکیشن NFC بر روی گوشی
•    تگ یا برچسب NFC

مرحله 1 : برچسب NFC مناسب را انتخاب و تهیه کنید
تگ های NFC در انواع و اشکال متنوعی در بازار وجود دارند. بر خلاف تگ های UHF RFID که دارای طول بردهای متنوعی برای خوانده شدن دارند، تگ های NFC دارای طول برد خوانده شدن یکسانی دارند. تا زمانی که تگ NFC شما دارای میکروچیپ مناسب است (مانند NTAG203) شما می توانید بر روی تگ هم برنامه ریزی کنید و هم کدهای داخل آن را با تلفن هوشمند خود بخوانید. یکی از تفاوت های اصلی در تگ های NFC شکل ظاهری آنها است. قاعدتاً تگ های بزرگتر راحت تر دیده می شوند و گوشی به راحتی می تواند بر روی آنها قرار بگیرد و کد را بخواند. اما تگ های کوچکتر فضای کمتری می گیرند ولی گوشی را باید دقیقتر بر روی آنها متمرکز کرد تا بتواند کد تگ را بخواند. به شما توصیه میکنیم که برای استفاده از تگ NFC بر روی بسته بندی محصول خود از تگ های با اندازه متوسط استفاده کنید.

انواع تگ NFC


مرحله 2 : تگ NFC را برنامه ریزی یا رمزگزاری کنید
تگ NFC را با گوشی هوشمندی که سیستم NFC آن فعال است کد گزاری کنید و مشتریان را به لینک وبسایت دلخواه خود هدایت کنید. در اینجا به چند ایده در رابطه با ایجاد لینک بر روی تگ های NFC اشاره می کنیم:
تگ NFC را برای هدایت افراد به وبسایت خود برنامه ریزی کنید. این یک ایده عالی برای تشویق مشتریان به وفاداری به شما است. تا زمانی که مشتری محصول را در نزدیکی خود دارد، هر لحظه که نیاز مجدد برای تهیه محصول داشته باشد با استفاده از کد تگ NFC به راحتی و به سرعت وارد سایت شما می شود و خرید مجدد خود را انجام می دهد. تگ را می توانید طوری برنامه ریزی کنید که مشتری را مستقیماً به صفحه خرید محصول هدایت کند.
تگ NFC را برای هدایت افراد به وبلاگ خود برنامه ریزی کنید. هر شرکتی که دارای وبلاگ است می تواند امیدوار باشد که امکان ارایه اطلاعات مفید به مشتریان را دارد. ایجاد لینک وبلاگ شرکتتان بر روی تگ های NFC باعث می شود تا افراد بیشتر با برند شما آشنا و با ان ارتباط برقرار کنند.
تگ NFC را برای هدایت مشتریان به ویدئوی محصول کد گزاری کنید. اگر محصول شما از نوعی است که مشتری باید آن را مونتاژ کند و یا روش راه اندازی مخصوصی دارد، شما می تواند از فناوری NFC برای هدایت مشتری به ویدئویی که از قبل تهیه کرده اید و در فضای اینترنت قرار داده اید هدایت کنید تا مشتری بتواند به راحتی با چگونگی راه اندازی و استفاده از محصول شما آشنا شود. به این روش ودئوهای آموزشی مربوط به محصولاتتان را به راحتی در دسترس مشتریان قرار می دهید.
تگ NFC را برای دادن جایزه به مشتریان کدگزاری کنید. شما می توانید برای اینکه مشتری را تشویق به خرید مجدد کنید یک پاداش (مانند یک کتاب دیجیتال یا یک شارژ تلفن همراه) را در فضای وب قرار دهید تا مشتری پس از خرید محصول از شما و قرار دادن گوشی هوشمند خود بر روی تگ NFC که شما بر روی بسته بندی محصول نصب کرده اید، به آن جایزه دسترسی پیدا کند.

برنامه ریزی تگ های NFC


مرحله 3 : یک برچسب یا لیبل بر روی تگ NFC بزنید
شما می توانید با چسباندن یک برچسب یا لیبل بر وی تگ NFC که روی بسته بندی محصول قرار داده اید به مشتریان بفهمانید که در آن قسمت از بسته بندی یک تگ NFC قرار دارد و مشتری می تواند با تلفن همراه هوشمند خود از ان استفاده کند. این برچسب ها معمولاً خیلی ارزان هستند و به ارحتی قابل تهیه هستند.
حالا مشتری شما میتواند یک تجربه بسیار شیرین تر از برچسب های کد QR را تجربه کند.

برچسب تگ های NFC


مرحله 4 : نتیجه تلاش های خود را اندازه گیری کنید
در این مرحله شما می توانید از سیستم ها و نرم افزارهایی که به شما کمک میکند که میزان استفاده مشتریان از تگ های NFC که شما بر روی محصولات و یا نقاط مختلف نصب کرده اید به صورت رایگان اندازه گیری نمایید استفاده کنید. می توان به سایت هایی مانند  google analyticsو ROI برای اندازه گیری و تحلیل مراجعه مشتریان به لینک هایتان اشاره کرد. اگر بعد از بررسی متوجه شدید که مراجعه به لینک های اینترنتی شما کمتر از حد انتظار است، شما می توانید در مورد برچسب های روی تگ های NFC تجدید نظر کنید تا مشتریان بیشتر متوجه وجود تگ بر روی بسته بندی محصولات شما شوند.

آمار استفاده از تکنولوژی NFC برای ورود به سایت

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*